imatge- article transformació digital Fundació El Maresme

La Fundació El Maresme impulsa la seva transformació digital per millorar la salut i l’atenció de les persones amb discapacitat

La Fundació El Maresme ha emprès un projecte de transformació digital amb l’objectiu de millorar tant la qualitat de vida de les persones amb discapacitat intel·lectual com l’eficiència en les tasques d’acompanyament per part del seu equip de professionals. Mitjançant l’ús d’eines tecnològiques com Microsoft Power BI i Power Automate, l’entitat ha implementat un sistema avançat de monitoratge de dades que permet detectar patrons repetits de salut en les persones ateses, com caigudes freqüents o crisis epilèptiques.

Innovació en l’atenció centrada en la persona

Aquestes dades poden ser clau per anticipar possibles malalties o problemes de salut que requereixen intervenció immediata, ajudant els professionals a actuar de manera més ràpida i eficient. Per exemple, si es detecta que una persona ha experimentat diverses caigudes en poc temps, el sistema pot enviar una alerta automàtica, indicant la necessitat de revisar l’estat de salut de la persona i prevenir possibles complicacions com fractures o altres lesions.

A més, gràcies a aquesta tecnologia, l’equip de professionals de la Fundació El Maresme poden personalitzar millor l’atenció, basant-se en dades concretes i de qualitat que faciliten la presa de decisions forma individualitzada d. Amb aquest sistema d’avisos i alertes, es redueix la possibilitat que una situació greu passi desapercebuda, proporcionant una resposta més ràpida i eficient a les necessitats de les persones ateses.

Incorporació d’un professional expert en TIC i col·laboració amb el grup METROPOL

Per dur a terme aquest projecte, la Fundació ha incorporat un professional especialitzat en Tecnologies de la Informació (TI). La presència d’aquest expert ha estat determinant per engegar i liderar aquest procés de transformació digital dins l’organització. Gràcies a aquesta nova figura, s’han pogut identificar i solucionar diversos reptes tecnològics, a més de crear noves sinergies amb altres entitats del grup METROPOL, com ara Atendis de Sabadell i PRODIS de Terrassa, que també han format part d’aquesta col·laboració.

Durant diverses sessions de treball i reunions, s’han dut a terme anàlisis conjuntes de requeriments per comprendre millor les necessitats d’extracció d’informació dels sistemes ERP (sistemes de planificació de recursos empresarials) utilitzats per aquestes organitzacions. Aquestes trobades han estat essencials per establir mecanismes que permetin obtenir dades valuoses per millorar la gestió i, sobretot, optimitzar els serveis d’atenció a les persones. L’objectiu principal ha estat identificar informació rellevant i aplicar-la de manera eficient en els processos de seguiment i resposta a cada necessitat.

Objectius estratègics de la transformació digital de l’entitat

El projecte de transformació digital impulsat per la Fundació Maresme es divideix en dues fases fonamentals:

• Anàlisi de requeriments: Aquesta primera fase ha consistit a identificar les necessitats específiques dels usuaris i determinar quins tipus d’informació és més rellevant per extreure dels sistemes ERP. A més, s’ha treballat en la detecció d’alteracions en les dades que podrien requerir intervencions especials. Com a resultat, s’ha implementat un sistema d’avisos i alertes que permet detectar de forma proactiva aquestes anomalies, garantint una millora contínua en la qualitat de l’atenció.
  • Desenvolupament tecnològic i formació: Un cop identificades les necessitats, la segona fase ha estat centrada en el desenvolupament de solucions tecnològiques específiques. En aquest sentit, Microsoft Power BI ha estat l’eina seleccionada per al tractament i visualització de la informació, oferint una anàlisi clara i efectiva de les dades. D’altra banda, s’ha utilitzat Microsoft Power Automate per automatitzar la gestió d’alertes, optimitzant així la resposta a situacions que requereixen una actuació immediata. A més, la Fundació El Maresme ha realitzat formacions específiques amb el personal de l’entitat per tal d’assegurar que l’ús d’aquestes eines sigui eficient i beneficiós.

Aquest projecte ha estat possible gràcies al programa Projectes Singulars, iniciativa finançada pel Servei Públic d’Ocupació de Catalunya (SOC) que té com a objectiu impulsar la innovació i millorar l’ocupabilitat a través de projectes específics.

Així doncs, gràcies a aquesta transformació digital, la Fundació El Maresme fa un pas endavant cap a la digitalització i la implantació de les noves tecnologies, eines claus per garantir un servei de qualitat, eficient i sostenible a llarg termini.