La Fundació El Maresme, guardonada amb el III Premi Consol Nogueras i Seda

La Fundació el Maresme ha tingut l’honor de rebre el III Premi Consol Nogueras i Seda, impulsat per la Secció Local d’Esquerra Republicana a Mataró. Aquest guardó suposa un tribut a la nostra lluita per la visualització i els drets de la dona amb discapacitat intel·lectual, posant-se en valor projectes com l’abordatge de la maternitat i la sexeafectivitat, entre d’altres, per impulsar la inclusió real d’un dels col·lectius més vulnerables de la societat actual.

En un acte molt emocionant i inspirador, la Mireia Martí, referent en sexeafectivitat, i l’Anna Gutiérrez, treballadora de la Fundació El Maresme i membre de Grup de Dones Feministes de Dincat, van recollir el premi amb aquestes paraules:

“Primer de tot vull agrair aquest reconeixement a Esquerra Republicana del Maresme per haver-nos escollit a la Fundació el Maresme com a mereixedora del premi Consol Nogueras i Seda. Vull agrair, també, el suport de Fundació per haver confiat en mi per liderar el grup de dones de l’Entitat, a les meves companyes pel treball que fem plegades i a Dincat per tot el suport. Aquest premi al grup de Dones significa reconèixer que les dones amb discapacitat existim i que no som tan silencioses, com sembla, i ens permet visualitzar i donar a conèixer la nostra reivindicació a favor dels nostres drets”, reivindicava l’Anna.

La Mireia Martí va remarcar la importància de donar visibilitat a les dones amb discapacitat intel·lectual: “Segons un estudi de Horner Johnson i Drum, el 56 % de les persones amb discapacitat pateixen abusos sexuals i nomes el 3 % són revelats. Aquest és un dels pocs estudis que existeixen a dia d’avui, però les seves dades ens mostren una realitat preocupant. Per això creiem que aquest reconeixement és tant important, per tal de posar la mirada a la dona amb discapacitat intel·lectual. A la importància de crear espais de diàleg, lleis i a la necessitat crear recursos que facilitin l’accés de la dona a l’educació, a la informació, a la prevenció i l’entrenament de l’exercici dels seus drets”.

Felicitem amb orgull al nostre Grup de Dones i també a Dori Apolo, excompanya de la Fundació, pel merescut reconeixement rebut a l’esport femení.

Moltíssimes gràcies a totes les persones i entitats que creieu en la nostra missió! Seguim avançant!