Reprenem “La Cistella a Casa”, un projecte inclusiu i comunitari en benefici del comerç i la ciutadania d’Argentona.

El projecte “La Cistella a Casa”, impulsat per la Fundació El Maresme en col·laboració del servei municipal de Promoció Econòmica de l’Ajuntament d’Argentona, reprèn el servei després de l’èxit de la prova pilot, iniciada al febrer i mantinguda fins al juny.

El servei té com a objectiu ajudar les persones grans o amb dificultats motrius a rebre les compres dels comerços locals directament a casa i incorpora més botigues participants (actualment sis), ampliant també el radi dels comerços col·laboradors del centre històric d’Argentona i la franja d’entrega addicional.

Aquesta iniciativa comunitària és molt més que un servei logístic: suposa una oportunitat perquè les persones ateses al centre ocupacional Pere Parera de la Fundació El Maresme desenvolupin competències socials mentre contribueixen activament a la comunitat. El projecte, que es realitza cada dimecres i divendres de 10 a 12 h, connecta el comerç de proximitat amb les necessitats de la gent gran, creant vincles de solidaritat i confiança que han estat molt ben rebuts per la comunitat.

Un projecte inclusiu amb un impacte comunitari

L’Ajuntament d’Argentona i la Fundació El Maresme continuen apostant per aquesta iniciativa, ja que “La Cistella a Casa” no només ofereix un servei necessari a un col·lectiu vulnerable, sinó que alhora visibilitza les capacitats i la diferència posant en valor la  inclusió social de les persones amb discapacitat intel·lectual. Aquest projecte és un exemple de comunitat inclusiva que creix i s’enforteix quan tothom té l’oportunitat d’aportar el seu granet de sorra.

Amb cada lliurament, les persones del centre ocupacional Pere Parera trenquen barreres i esdevenen agents actius de canvi, fent visible el valor afegit que suposa construir una societat més justa i solidària.

L’equip de “La Cistella a Casa” espera seguir creixent amb la col·laboració de més comerços i amb el suport de tota la comunitat d’Argentona, demostrant que l’economia local i la solidaritat poden anar de la mà.

Més informació sobre el servei i els comerços adherits, AQUÍ.