Un TARDEO amb bingo musical i la versió més pop del Jo Soc Com Tu, dues de les principals novetats de les Dissantes 2024

• Entre les novetats, també destaca un nou circuit sensorial pensat per a persones invidents i la Taula Rodona “Nous imaginaris culturals i resistències”, coorganitzada per Coop Maresme, Folk You i Fundació el Maresme com a preàmbul de les Dissantes.
  •  El fenomen i referent de la música urbana 31 FAM encapçalarà la Nit de Concerts, que també comptarà amb l’emergent cantant i compositora Sara Roy, que liderarà la multitudinària Flashmob de les Dissantes, i el grup mataroní Angangas, que tancarà la jornada a altes hores de la matinada fent corejar el públic amb els hits més sonats de tots els temps.
  • Aquest dissabte 15 de juny la Fundació El Maresme presentarà públicament la coreografia del Jo Soc Com tu 2024 en el marc de la celebració dels 40 anys de la revista Capgròs.

Compte enrere per a l’11a edició de Les Dissantes, la gran festa popular, solidària i inclusiva que dona el tret de sortida de la Festa Major de Major de la capital del Maresme. El dissabte 20 de juliol de 2024, el Parc Central Vell tornarà a ser escenari de més de quinze hores d’activitats per a totes les edats, arrencant a les 11 h del matí i finalitzant a les 4 de la matinada.

Tres novetats. La primera, i com a escalfada de motors, el divendres 19 de juliol de 19h a 21h, el Bar del Cafè Nou acollirà la taula-rodona “Nous imaginaris culturals i resistències”, un acte coorganitzat per Coop Maresme, Folk You i la Fundació El Maresme que vol reflexionar sobre el paper de la cultura com a pilar de les comunitats i motor d’idees transformadores.

Com a principal novetat d’aquestes Dissantes destaca el Tardeo amb bingo musical, que tindrà lloc el dissabte 20 de juliol de 18:30h a 20:30h al Pati del Cafè Nou. Amenitzat per PD Bingos, tothom que s’hi apropi podrà divertir-se jugant, cantant i ballant hits actuals i de tota la vida. Hi haurà barres a preus populars i premis, com consumicions gratuïtes per a la Nit de Concerts.

La tercera novetat té a veure amb les Dissantes Familiars. La Comissió de Jocs d’en Santi -formada per professionals i persones ateses als serveis d’atenció diürna-, incorporarà nous jocs de taula per atraure a un públic més adult, i estrenarà un nou circuit sensorial creat i pensat per a persones invidents. L’Espai Familiar de les Dissantes va creixent en activitats i en afluència de públic de totes les edats, sent un dels atractius familiars per excel·lència de la gran festa inclusiva de Les Santes.

Com sempre, s’instal·larà la carpa del contacontes i es podrà gaudir d’un sopar popular a la fresca (21:30 h), amb foodtrucks i la música del Dj Albert Vega, professional amb anys d’experiència en el sector i exparticipant del Servei de Formació i Inserció de la Fundació el Maresme.

Videoclip “Jo soc com tu” 2024 –

Una flashmob amb l’himne de les Dissantes més disco-pop. La reconeguda cantautora Sara Roy és una de les cantants revelació dels últims anys i ha versionat, de la mà de la Fundació El Maresme, un Jo Soc Com Tu que combina una lletra inspiradora amb una sonoritat electrònica molt potent. Parla de les diverses maneres de comunicar-nos, de l’amor i de la importància de cuidar a qui ens cuida. Cançó i vídeoclip ja es troben a totes les plataformes digitals i segur que ho farà a pubs, discoteques i festes d’arreu. Abans, però, s’estrenarà en directe a les 21h en un dels moments més esperats i emocionants de les Dissantes: la multitudinària flashmob. La companyia de dansa Dans in Vitro i l’equip de ballarins i ballarines de la Fundació El Maresme tornaran a fer d’aquest moment un dels més memorables de les Dissantes, demostrant que la diversitat enriqueix i que la inclusió no només és possible, sinó tot un clam.

Enguany el repte és crear una gran marea vermella al Parc Central Vell, el color de la samarreta i polsera solidàries d’aquesta edició. Per vestir i fer Dissantes, ja es poden adquirir tots els productes de merchandising a la botiga online de la Fundació El Maresme, a les oficines centrals (Muralla dels Genovesos 12) a botigues del NeM adherides a la campanya i aquest dissabte 15 de juny, a partir de les 18h a la Plaça Santa de Mataró, en el marc de la Festa dels 40 anys de la revista Capgròs, on també es presentarà la coreografia del Jo Soc Com tu 2024 en un ambient festiu i molt especial.

Nit de concerts amb 31 FAM com a cap de cartell. És un dels grups musicals del moment i enguany esdevenen el grup estrella d’aquestes Dissantes. 31 FAM delectaran el públic més jove amb el seu estil propi, una combinació de trap, funk, reggaeton, dancehall i R&B, amb cançons en diversos idiomes. Serà a les 00h. Abans, però, tornarà a pujar a l’escenari la manresana Sara Roy (22:30 h ) i tancarà un grup mataroní que ja és tot un clàssic de les Dissantes: Angangas (02:00 h), que versionarà èxits actuals i de sempre per fer ballar tothom fins altes hores de la matinada.

Crida al voluntariat!  Les Dissantes són una realitat gràcies al compromís social que demostren, any rere any, els centenars de persones que hi col·laboren de forma altruista i voluntària. L’edició anterior es van sumar més de 250 persones. Un any més, la Fundació el Maresme convida a viure-les des d’un prisma diferent, però igual (o més) d’enriquidor: des de dins. Es necessiten mans per a tota la programació de les Dissantes, des del muntatge logístic, a la dinamització de jocs, vermut, servei de barres, Tardeo o desmuntatge, entre d’altres. Totes les persones interessades, poden contactar amb la Fundació El Maresme a través del correu voluntariat@fundaciomaresme.cat